Tarih : 28.03.2008
Kaynak : Hürriyet
Motorları suyla çalıştırmak için hidrojen ve oksijeni ayırmak gerekiyor. Bunu yapabilen bazı sistemler günümüzde de arabalarda kullanılıyor. Peki şu anda ekonomik olmasa da bu sistemler nasıl çalışıyor?
Hidrojen yakıt pili suyu hidrojen ve oksijene ayıran kimyasal bir süreç başlatır. Bu süreç boyunca da ortaya ısı ve elektrik enerjisi ortaya çıkar.
Hidrojen anot elektrota, oksijen ise katot elektrota gönderilir.
Anot elektrota gönderilen hidrojen molekülü, anot üzerinde yer alan kanalcıklardan geçerken elektron bu molekülden ayrılır ve molekül iyon yapıya dönüşür.
Elektrolit yalnızca hidrojen iyonunun geçişine ve katot elektrota ulaşmasına izin verir.
Elektron ise harici bir devreden katoda iletilir. Katotta gelen elektron reaksiyona girerince çevrim tamamlanır ve saf su açığa çıkar.
Dış devre üzerindeki elektron hareketi ise elektrik akımını oluşturur. Bu akım direkt(DC) bir akımdır. Reaksiyon sonucu ayrıca ısı enerjisi de elde edilir. Yakıt pillerinde reaksiyon hızını arttırmak için katalizör kullanılır.
|
|
|